- A SimCityt egy Will Wright nevű amerikai programozó készítette, aki azóta a videojáték-ipar egyik kulcsfigurájává vált. Wright az első játéka, a Raid on Bungeling Bay fejlesztése közben érzett rá a virtuális városépítés gyönyöreire, de ezt először csupán hobbiként művelte. A pályaépítéshez készített szerkesztőből később elkészítette élete második önálló játékat, amit Stanislav Lem "A hetedik utazás avagy a tökéletesség bajjal jár" című novellája is inspirált. Ebben egy mérnök egy megbuktatott diktátor számára készít miniatűr várost, ahol uralkodhat. Az eredetileg Micropolisnak nevezett SimCity ezzel meg is született 1985-ben, ám a megjelenésre további négy évet kellett várni.
Wright először a korábbi játékát kiadó Broderbundnál házalt a kész programmal, amely azonban nem keltette fel sem anyacége, sem a többi nagy kiadó érdeklődését. A SimCity legnagyobb hibája a kiadók szerint az volt, hogy nem lehet sem megnyerni, sem elveszíteni, ami teljesen új koncepció volt a számítógépes játékok világában. Végül Wright másodmagával Maxis néven kiadót alapított, amelynek első játéka a SimCity volt, óriási sikert elérve.
Wright a siker után sorra írta a különböző, mérsékelten sikeres Sim-variációkat a SimCity következő epizódjáig, és az után is. 1995-ben jelent meg a SimCity 2000 új nézetet, új játékmenetet és sokkal szebb látványt biztosítva, óriási sikert aratva. Ezt követően azonban a sorozat lassú hanyatlásnak indult, miután az Electronic Arts mamutcég felvásárolta az apró kiadót: annak ellenére hogy a SimCity 3000 a kitaposott utat folytatta, újabb faktorokkal és újításokkal már nem sikerült megismételnie a korábbi sikereket, ahogyan a tíz évvel ezelőtt SimCity 4-nek sem. Egyedül a sorozatból kinőtt, sokak által a világ legunalmasabb játékának tartott The Sims emberszimulátor vált kasszasikerré az Electronic Arts kebelén belül. Ebben a játékban egy átlagember mindennapjait lehet megélni, beleértve a mosogatást, a vécézést és a takarítást is. -
Írja az Origo
Hírek
Hamarosan megkezdi működését a HunSimCity!